ENS QUEDEM A CASA!
Dissabte, 21 de març de 2020
Hola nenes i nens de 3r. i 4rt!
Donada l'actual situació de confinament i ja que no ens podem veure, ens anirem adreçant a tots i totes vosaltres mitjantçant aquesta pàgina.
En primer lloc us deixem les orientacions del Departament d'Ensenyament que ens donen idees per fer durant tots aques dies.
Orientacions
d’educació primària
Cal
compaginar temps de lleure i de joc autònom en què els nens i les
nenes decideixin què volen fer i com, amb temps i activitats
compartides amb els adults.
Per
al temps de lleure i de joc autònom hem de posar a l’abast dels
els nens i les nenes recursos i materials diversos amb els quals
puguin elaborar els seus jocs: materials per fer construccions,
objectes o robes que serveixin per disfressar-se, materials
inespecífics, titelles, ninos, cuinetes, contes, llibretes,
pintures...
Pel
que fa a les activitats compartides amb els adults es poden oferir
diferents propostes enriquidores que afavoreixen els aprenentatges.
Per exemple:
●
Activitats
de l’àmbit lingüístic:
○
Redactar
un diari explicant que han fet, anècdotes del dia, retalls
d’imatges, com s’han sentit... durant els dies que no han anat a
l’escola. Pot ser un diari virtual amb enllaços, vídeos...
○
Escriure
contes, històries, cançons, poemes... (en diferents idiomes).
○
Planificar
i fer un còmic
○
Enregistrar
un audio d’històries, contes, descripcions...
○
Enregistrar,
amb material audiovisual, moments de la vida quotidiana i les
explicacions, descripcions, argumentacions... que trobin adients
○
Escoltar
audiollibres
○
Llegir
contes, llibres, demanar als infants que ens els expliquin després,
que els acabin de forma diferent, que canvïin algun personatge...
○
Visualitzar
pel·lícules i altres programes com: InfoK,
Dinamiks,
Manduka,
Una
mà de contes,
Què,
qui, com? Fish&Chips i
recollir en el diari idees o aspectes destacats.
○
Visitar
museus
virtuals i
fer relats, dibuixos... de la visita. Buscar informació d’alguna
obra que els hagi interessat.
○
Inventar
representacions amb joguines, titelles, obres de teatre.
○
Pensar
i planificar les vacances escollint llocs a visitar i itinerari a
realitzar (google maps).
○
Preparar
alguna entrevista d’opinió sobre algun tema del seu interès.
●
Activitats
de l’àmbit matemàtic:
○
Gràfica
de temperatures. Recull
sistemàtic de la temperatura que marca el termòmetre cada dia a una
mateixa hora del dia durant dues o tres setmanes. En acabar es pot
fer una gràfica que reculli aquestes dades tot indicant la mitjana i
explicar què s’hi observa. Si no es disposa de termòmetre es pot
consultar la pàgina web del Servei
Meteorològic de Catalunya.
○
Recull
fotogràfic de formes geomètriques. Àlbum
fotogràfic que recull fotografies d’elements que podem observar,
quotidians, indicant les principals formes geomètriques que hi
trobem.
○
Recollida
de dades horàries. Recull
sistemàtic de dades horàries durant una setmana per a la
realització d’una gràfica: temps de dormir, temps de jugar, temps
de lectura, temps de veure la tele, etc.
○
On
és més barat? Fer
una llista de coses que voldríem comprar anotant el preu que té en
diferents botigues online. Identificar quin és el preu més barat,
el més car i la diferència de diners que ens podríem estalviar si
compréssim el més barat.
○
Quina
oferta m’interessa? Anotar
les ofertes on no hi hagi indicat el percentatge de descompte (per
exemple 3x2, segona unitat a meitat de preu, etc.). Intuïtivament
decidir quina és la millor. Després calcular el percentatge de
descompte que et fan en l’article comprat a cadascuna de les
diferents ofertes i comprovar d’aquesta manera si la intuïció ha
estat la correcta.
○
Materials
autocorrectius de Edu 365.
○
Aprenent
geometria.
●
Activitats
de l’àmbit de coneixement del medi:
○
Els
virus Què
són? Com són? Quins tipus hi ha? Què és el coronavirus? A qui
afecta? A totes les franges d’edat? A tots els països? Els
antibiòtics poden servir per lluitar contra els virus? Quina
diferència hi ha entre un antiviral i una vacuna? Per què no hi ha
ara mateix una vacuna contra el coronavirus?
○
Les
vacunes Què
són? Com funcionen? Com es produeixen? Per què no hi ha una vacuna
per al coronavirus? Per què és convenient vacunar-se? Com afecta a
tota la població que hi hagi grups de persones que no es volen
vacunar?
○
Seguiment
de la pandèmia Consulteu
cada dia la informació que donen els mitjans de comunicació i els
portals del Departament de Salut com:
http://canalsalut.gencat.cat/ca/salut-a-
z/c/coronavirus-2019-ncov/.
Feu un comentari cada dia sobre la situació (en un blog, en un clip
de vídeo, etc.).
○
Visitar
ciutats i llocs del món a través del google
Earth
●
Activitat
d’experimentació i art:
○
Manual
de experimentos preescolar Edelin Bravo
○ Jugar
amb jocs de taula, puzzles, tangram, lego, robots, maquetes...
○
Observar,
fer fotografies i recollir al diari.
○ Fer
fotografies i gravacions de les observacions realitzades.
○ Fer
hipòtesi i recerca de com seran les ciutats del futur (smart cities)
i les escoles del futur (smart school)
○
Dinamiks
●
Activitats
amb el mòbil o tauleta:
○
Enregistar
un àudio amb un conte, amb una cançó i escoltar-lo. Comentar amb
el nen o la nena, què poden fer diferent, com ho poden enriquir...
○
Instal·lar
a la tauleta alguna de les apps referenciades al portal Toolbox,
Apps educatives validades per docents | Toolbox | mSchools i
acompanyar els infants en la seva aplicació.
●
Suport
a les tasques de la casa
○
Col·laborar
en la neteja de la llar
○
Ajudar
en la preparació del menjar: pelar fruita, preparar amanides, fer el
berenar...
○
Endreçar
l’habitació
○ Parar
taula i recollir-la
○
Plegar
i classificar la roba...
En segon lloc dir-vos que per part nostra també anirem proposant activitats i, un cop fetes, els vostres pares us poden dir si estan bé.
Pel que fa als nens i nenes de 4rt. a més de tot el que heu llegit abans, també podeu continuar fent les "Graelles d'activitats diàries" que teniu.
Als nens i nenes de 3r, us anirem proposant diferents feines per repassar coses treballades a l'escola.
Com que avui és dissabte i demà diumenge aprofiteu per jugar.
Aquí us deixem diferents enllaços d'algunes activitats proposades pel Departament i d'altres que hem afegit nosaltres. Feu una ullada de tant en tant, ja que anirem posant més enllaços a mesura que en trobem.
https://clic.xtec.cat/repo/ Biblioteca d’activitats jclic
http://www.edu365.cat/primaria/ Materials autocorrectius de català, matemàtiques…
https://www.pinterest.es/pin/350858627193367575/ Manual
de experimentos preescolar Edelin Bravo (Infantil)
https://www.youtube.com/playlist?list=PLNq2eaZvd5PsY9bF9QTeJ30IRscWVT_4c Pel·lícules gratis al Youtube.
https://www.chollometro.com/ofertas/recopilatorio-quedateencasa-coronavirus-307528 Coses gratis: Revistes, llibres, subscripcions...
A partir de demà 23 de març a Clan TV i a TVE2 programes educatius a la TV.
🙋📣 ACTUALITZACIONS 8/4/2020
HOLA COMPANYS/ES DE 3r.!!!! Cliqueu si voleu veure als vostres companys i companyes
COMUNITAT MARINADA Recull d'imatges dels primers dies del confinament
https://www.chollometro.com/ofertas/recopilatorio-quedateencasa-coronavirus-307528 Coses gratis: Revistes, llibres, subscripcions...
A partir de demà 23 de març a Clan TV i a TVE2 programes educatius a la TV.
AUDIOCONTES GRATIS EDITORIAL SALVAT
https://es.educaplay.com/recursos-educativos/?q=&course=10
EDUCAPLAY: Jocs educatius de català, castellà, matemàtiques, anglès...
EDUCAPLAY: Jocs educatius de català, castellà, matemàtiques, anglès...
https://www.cirquedusoleil.com/cirqueconnect 60 minuts del Cirque du Soleil
🙋📣 ACTUALITZACIONS 8/4/2020
HOLA COMPANYS/ES DE 3r.!!!! Cliqueu si voleu veure als vostres companys i companyes
COMUNITAT MARINADA Recull d'imatges dels primers dies del confinament
ACTIVITAT D'AVUI: 24/3/2020
L'"HORA" DEL CONTE Cada dia podeu escoltar 2 contes del Gianni Rodari
26/3/2020 Sou capaços de resoldre aquesta endevinalla matemàtica?
SOLUCIÓ A L'ENDIVINALLA MATEMÀTICA: 5 + (19 x 2)= 5 + 38 = 43
27/3/2020 ACTIVITAT/S D'AVUI A més de la proposta de matemàtiques, i també podeu escriure una recepta a l'ordinador i enviar-la per email, o en un full i fer una foto i enviar-la per whassapp . Haureu de posar aquests tres apartats: 1) Títol (Nom de la recepta). 2) Estris o eines utilitzades.
3)Ingredients 4) Elaboració.
Bon dia famílies!!! Al llarg de la setmana anirem penjant les activitats que heu de realitzar cada dia. És convenient que ens aneu enviant fotos de les feines realitzades a través del nostre correu electrònic per poder fer un seguiment.
Els/les alumnes que aneu amb la Laura Mariages també podeu entrar al bloc d'Educació Especial.
Moltes gràcies a tots!! Estem en uns moments difícils per a tots. Només desitjar vos molts ànims a tots!!
Nens i nenes de tercer bona feina!!
Equip de mestres de 3r
GRAELLA SETMANAL D'ACTIVITATS (3r.)
A partir de demà estem de vacances fins el dilluns 13 d'abril.
Aprofiteu aquests dies per acabar les activitats que us faltin de fer i /o enviar, i sobretot estar tranquilament amb els vostres familiars a casa.
Si necessiteu qualsevol cosa us podeu adreçar a nosaltres per mitjà de la mare delegada i també pels nostres emails.
Fins al 14 d'abril!🙋👏💖
Marc: marc.llorens@marinadaescola.com
Carol: carolina.real@marinadaescola.com
Txema: txema.perez3@gmail.com